lørdag den 6. juli 2013

To UWC with love

To UWC with love

Nu er det egentligt ved at være 3 måneder siden sidst! Jeg kan så fortælle, at der er sket tusind ting i mit liv siden da! Ih ja, tre måneder er lang tid.. Men det betyder forhåbentligt en masse dejlige og lange indlæg i stedet for en milliard korte og kedelige. Jeg tror ikke, at selve bloggen bliver specielt faglig, måske senere hen - Men lige nu er den nok præget af min glæde og alt for mærkelige humor. Med det mener jeg, at grammatikken muligvis er lidt mærkelig og jeg skriver meget i "talesprog", hvis det er irriterende skal jeg da gerne gøre den faglig og super skriftlig, he he he.

Men for at starte fra en begyndelse, synes jeg at jeg bør fortælle om min tur til København og hvordan jeg oplevede det at møde allesammen, for det var uden tvivl en kæmpe oplevelse! Min mor havde betalt for et hotelophold i Gentofte, så vi tog afsted lørdag den tyvende april så vi kun skulle have en overnatning. Vi besluttede os for at tage toget, da vi ikke gad køre hele vejen i bil for blot at køre hele vejen tilbage dagen efter. Vi var så fantastisk heldige, at lørdag aften var der Justin Bieber koncert, yaaayyy.... Men i Aalborg kom en kvinde over til os med en kuvert og spurgte om vi ville tage den med til Københavns Hovedbanegård, for den indeholdte en Justin Bieber billet til en kræftramt pige som hun ikke kunne nå at sende. Så, vi tog imod den og tog altså den her billet hele vejen med til København. På banegården afleverede vi billetten til pigen og hendes familie, de var så søde at give 50 kroner for tjenesten - Hvilket var helt fantastisk for billetten gav jo intet besvær, vi skulle jo alligevel til København. Vi tog så til Gentofte og kom op til hotellet, hvilket var virkelig luksus! Super fedt sted, virkelig. Vi fik dagen til at gå med gåtur og så tog vi ellers på strøget, hvor vi spiste super god mad til ingen penge, yes! Aftenen gik med afslapning og så gik vi ellers i seng.
Den 21. skulle vi ind til København igen, men før det skulle vi lige have morgenmad og ja, det var super som alt det andet! Vi pakkede og gjorde klar og så tog vi til Nørreport st for at tage hen til Gefion Gymnasium, hvor vi ventede i solen i en times tid. Vejret var herligt den dag og jeg rendte rundt i mine nye bukser, så alt var godt! Vi kom ind og det var så overvældende at møde dem alle, der var ingen nervøsitet mere og alt var let og man skulle ikke tænke på at man skulle igennem, for man var igennem! Det hele var virkelig en oplevelse som på alle måder var positiv. Jeg fik talt med dem fra de tidligere møder, Jonathan blandt andet, som jeg mødte til udvælgelsesdagen i Århus og igen til samtalen i København. Vi mødte alle tidligere elever og forældre, bare det at møde hinanden var en kæmpe oplevelse. Og lad os så lige nævne, at jeg mødte Helle Thorning og som rød blok person - Fangirlede jeg helt vildt. Men det er jo også okay, jeg hilste ikke på hende for det ville være mærkeligt for mig. Og tror i så ikke at Jonathans forældre tog min mor og jeg med i deres bil til Aalborg?! Så vi snakkede og snakkede hele vejen til Aalborg, lyttede til musik, diskuterede og lærte egentligt bare hinanden at kende. Alt i alt, var det en fantastisk oplevelse, men ikke bedre end denne weekend vi lige er gået ud af!

Den 28. juni startede introweekenden og jeg smuttede hjemmefra klokken 11, hvor jeg tog toget fra Aalborg klokken 12.18, så jeg var i Århus cirka klokken 14.00. Her mødtes jeg med alle de andre danske UWC'er heriblandt en del af de tidligere elever. Da efterskolen vi skulle bo på, havde afslutning måtte vi vente i Århus et stykke tid, så turen gik til Aro's, hvor vi alle kom gratis ind og så stenede vi ellers en masse mærkelige ting derinde. Vi tog bussen mod Hammel og steg af ved Frijsenborg efterskole, i drømmer ikke om hvordan det er at gå ind på en efterskole igen efter et år på gymnasiet, hvor man har savnet sin efterskole. Jep, overvældende. Vi startede med navne runde, hvilket var meget heldigt da ingen sådan rigtigt kunne huske navnene. Det var generelt virkelig lækkert at se dem alle på en anden måde end de andre gange. Weekenden bestod af fantastisk mad - Takket være Johan - Jeg mener, virkelig luksus mad!
Ja, billedet siger det vist selv! Ualmindeligt lækkert! Generelt var morgenmad, middag og aften bare herre hyggelige, fordi man diskuterede og talte med alle mulige forskellige mennesker. De workshops som vi kom igennem, var også super. Både fordi man lærte ualmindeligt meget og så knyttede man jo bånd med det samme! Jeg kom til at bo på værelse med Ismahan, hun er jo herre dejlig og skal bruge de næste 2 år på Atlantic College i Wales. Og så venner, jeg har jo ikke fortalt det bedste - Aftenerne ved bålet! Musik, bål og ren UWC hygge, kan det blive meget bedre? Nej, det tror jeg ikke. Allerfedest, var lørdag aften hvor vi spillede blues i et godt stykke tid og så satte vi os ved bålet og snakkede om Saudi Arabien og hvordan Islam var dernede, jah. Sådan noget. Så vi, os 6 som var tilbage, besluttede os for at pakke sammen og gå op til skolen. Og så hørte vi musik fra foredragssalen og well, som musikere holder man sig ikke fra musik! Så brugte vi ellers et godt stykke tid derinde og da klokken blev lidt over tre gik vi i seng. Så, meget søvn blev det ikke til den weekend, men fedt var det!

Nu vil jeg bruge min sommerferie på massere af arbejde og voldsomt meget hygge, hvorefter jeg vil drive mod Italien d. 20. august! Om alt det som jeg vil nå, kan nås? Hvem ved.. Ikke jeg i hvert fald. Hav en god sommer. <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar